mandag den 28. april 2008

Et lille nyt fif jeg er blevet glad for

Ok er der nogen der har det/har haft det lige som mig....man fremkalder en større/mindre stak billeder, og så lander de i en box/kasse eller lignende indretning indtil man skal scrappe dem. Og i kassen ligger der også alle de gamle billeder. Og man har bare ikke lyst til at scrappe dem fordi de er blandet, kedelige eller andre gode undskyldninger.

Elisabeth Kartchner (CK 2007 scrapbooker of the year) skrev i det nye CK blad. "Now, right after i print out my pictures, I jot down anything that comes to mind". Så tænkte jeg, yes... det må være en af de ting der gør at jeg ikke lige tager mine billeder og scrapper dem, hvis jeg ikke lige ved hvad jeg vil skrive.

Så frem kom stakken med billeder (ca 200) og så sorterede jeg dem, men tænkte, at det nok ikke lige var det smarteste at smide det tilbage i kassen, så vil notaterne da bare forsvinde mellem hinanden, og så var man da lige vidt.


Så fandt jeg en stor/større stak plastic lommer, i ved dem med 4 indstik i hver side. Og så tog jeg en stak billeder (nogle gange 1 stk...andre gange op til 4-5 stk) og skrev notater, så som tittel, ideer til tekst, måske endda hvilket papir eller pynt der kunne bruges dertil. Billederne og papiret puttede jeg så ned i et indstik (eller hvad det nu hedder). Vupti nu har jeg hurtig adgang til billederne og ideer til LO'et dertil.

Siden jeg har lavet dette system synes jeg det er hurtigt lige at finde noget man vil scrappe, og så får jeg også scrappet mere. Så næste gang jeg får billeder hjem, skal de også hurtigt i systemet.

Håber i måske kan bruge fiffet, omend på en lidt anden måde hvad opbevaringen af jeres billeder angår.

3 kommentarer:

Thanni sagde ...

Det var jo smart!! :) - jeg har et system hvor nogen af mine billeder godt nok er sorteret, men tror da måske det var en idé at gøre som du gør - det må være det næste projekt, så tak for idéen ;)

Ragna sagde ...

Jeg siger også tak for ideen. Synes det er et smart system. Men da jeg ofte også fremkalder billeder i 13x18, så skal jeg lige tænke lidt over, hvordan jeg så gør med dem hi hi

Tilte sagde ...

Jeg har ikke så mange billeder liggende, men kender udemærket det med, at man ikke lige får dem scrappet fordi "bunken" virker lidt uoverskuelig ... jeg vil bestemt benytte mig at din fantastisk gode idé ;o)